Kółko języka niemieckiego

wycieczka do Berlina

Wydarzenia > 2012-2013

Wycieczka do Berlina 19 kwietnia 2013

Już o 3.45 spotkaliśmy się przed budynkiem szkoły gotowi do wyjazdu do Berlina. Ten długo oczekiwany wyjazd zapowiadał się bardzo ciekawie. Jedyne nasze obawy dotyczyły pogody ale te okazały się na szczęscie bezpodstawne.
Wyjazd przebiegł bez żadnych przeszkód, trasę pokonaliśmy bardzo sprawnie i już o godz. 9.15 byliśmy na miejscu przed naszym pierwszym punktem - budynkiem parlamentu niemieckiego Reichstag. Tutaj nasz przewodnik opowiedział historię związaną z tym budynkiem, jego znaczenie oraz o otaczających go innych miejscach.
Stamtąd przeszliśmy pod Bramę Brandenburską - jednym na najważniejszych symboli Berlina. Kolejnym punktem był Pomnik Holocaustu a następnie nowoczensy kompleks rozrywkowo-handlowy Sony Center i Plac Poczdamski z pozostałościami Muru Berlińskiego. Po małym spacerku przejechaliśmy autobusem pod Berlin Zoo a stamtąd poszliśmy do kolejnych punktów wycieczki- Kościół Pamięci oraz Europa Center z wyjątkowym zegarem wodnym.
Muzeum Pergamon byl naszym kolejnym celem. Mimo ograniczonego czasu zwiedzania udało nam się zobaczyć przepiękne zbiory kultury starożytnej, wielki ołtarz oraz bramę wjazdową do miasta bogini Ishar.
Ostatnim miejscem naszej wycieczki był AquaDom - tzw Sea life czyli wielkie akwarium, gdzie z bliska można bylo zobaczyć najróżniejsze okazy żyjące w wodach całego świata.

W drodze powrotnej skorzystaliśmy z okazji by kupić pamiątki i drobne upominki z wyjazdu.

Zdjęcia z wyjazdu można zobaczyć tutaj.

Strona główna | Aktualności | Wydarzenia | Deutschfreunde | Galeria | Ciekawe strony | Materiały do nauki | Kontakt | Mapa witryny